Region Górny Śląsk- wzrost zainteresowania centami logistycznymi w regionie

Centra logistyczne na Górnym Śląsku to prawie 1.5 mln m2 nowoczesnej powierzchni w 24 obiektach klasy A, które są do dyspozycji najemców. Obok regionu w okolicach Warszawy, to drugi największy rynek magazynowy na terenie Polski. Planowany jest gwałtowny rozwój infrastruktury drogowej, co jeszcze bardziej uatrakcyjni te obiekty.

W ten sposób, jest szansa na to, że staną się ośrodkami dystrybucyjnymi o skali sięgającej poza region. Rodzimi biznesmeni oraz zagraniczni inwestorzy już teraz inwestują swój kapitał w tym regionie, wykorzystując w ten sposób spory potencjał produkcyjny oraz logistyczny.

Centra logistyczne na Górnym Śląsku kuszą lokalizacją

Dostrzeżenie możliwości magazynowych Górnego Śląska przez deweloperów poskutkowało tym, że w ich ofercie znajduje się prawie 1.5 mln m2 nowoczesnej powierzchni pod dystrybucję czy lekką produkcję. Już w tej chwili można tu znaleźć szereg centrów logistycznych, do których zaliczamy: parki firmy Prologis w Chorzowie i Dąbrowie Górniczej, magazyn Panattoni w Mysłowicach, Tulipan Park Gliwice firmy Segro oraz obiekt MLP Group w Tychach.

Górnośląski rynek magazynowy to także pobliskie aglomeracje miejskie, dzięki czemu najemcy mogą zająć mniejsze centra logistyczne ulokowane w następujących miejscowościach: Bieruń, Sosnowiec, Czeladź, Bielsko – Biała oraz Będzin. Nawet te mniejsze magazyny należą do dużych deweloperów, a powierzchnia każdego z nich to ponad 30 000 m2.

Magazyny do wynajęcia na Górnym Śląsku w opracowaniu portalu magazyny.pl
Magazyny Górny Śląsk

Magazyny Górny Śląsk

Jeżeli interesują Cię magazyny do wynajęcia na Górnym  Śląsku to więcej szczegółów znajdziesz na http://magazyny.pl/magazyny-do-wynajecia/gorny-slask/

Firmy logistyczne wybierają centra logistyczne na Górnym Śląsku

2013 był rokiem licznych transakcji, na mocy których wynajęto około 293 000 m2 powierzchni w centrach logistycznych na Górnym Śląsku. 1/3 z nich została przejęta przez firmy z branży logistycznej. Dzięki szczególnej lokalizacji mają oni szansę na świadczenie usług nie tylko dla klientów regionalnych, ale również tych z małopolskiego regionu, pomimo tego, że aglomeracja Krakowa może się poszczycić swoimi powierzchniami magazynowymi. Jest to skutek atrakcyjnych warunków komunikacyjnych w tym regionie.

To z kolei wynika z obecności 2 ważnych korytarzy transeuropejskiej sieci transportowej, które przebiegają tędy wzdłuż kierunku wschód – zachód. Pierwszym z nich jest autostrada A4, której rolą jest obsługa ruchu dalekobieżnego (w tym tranzytu), natomiast drugim Drogowa Trasa Średnicowa (DTŚ). Ta ostatnia pozwala na ruch pomiędzy miastami. Trasa ta jest częścią korytarza łączącego Europę zachodnią ze wschodnią (Berlin-Wrocław-Katowice-Kraków-Lwów). Natomiast autostrada A1 (E75) stanowi korytarz transportowy północ – południe przebiegający przez miasta Gdańsk, Katowice, Żylina oraz łączący Skandynawię z krajami Morza Śródziemnego.